rysunek przykłady prac

Rysunek – młodzi twórcy dzielą się najlepszymi pracami.

Czas coś stworzyć. Siedzisz nad pustą kartką i myślisz… Brakuje Ci tematu na nowy rysunek. Chciałbyś znaleźć dobrą inspirację, ale z wyjaśnieniem i omówioną techniką.

Idealnie trafiłeś!

Tu zamieszczamy rysunki, które tworzą młodzi artyści po kursach na ASP i prowadzący lekcje rysunku. Co tydzień dodajemy nowe zdjęcia, zatem w razie kryzysu twórczego, nie zapomnij nas odwiedzić.

Więcej przykładów rysunków o ciekawych rozwiązaniach znajdziesz też tu:

Rysunek – unikalne prace w różnych technikach.

Nawet to, że świadomie obserwujesz rysunki rozwinie Cię artystycznie. Staraj się wyciągać wnioski, z każdego obrazu, które później przeniesiesz na własną twórczość. 

Przejdź do interesującego Cię rysunku

Jak malować akwarelą? Tutorial wideo.

Akwarela jest uznawana za technikę na pograniczu rysunku i malarstwa. Do obrazu warto zrobić sobie podrys ołówkiem, który ułatwi pracę, a później wypełnić go plamą. Kurs malarstwa akwarelowego w szkole rysunku rozwinie Twoją cierpliwość i wrażliwość, ponieważ ta technika nie należy do najłatwiejszych.

Rysunek nr 1 - Dom widokowy - oryginalna gra kompozycją

Obraz w obrazie. Albo rysunek wychodzący poza kartkę. Takie wrażenie sprawia poniższa akwarela. Już możesz sobie dodać innowacyjne rozwiązanie w rysunku do kolekcji! Niebo wygląda jak ekran, ustawiony w tle, ponieważ kończy się białą ramką. Pozostałe elementy krajobrazu nachodzą na obramowanie i, oprócz wrażenia wychodzenia z kadru, wciągają patrzącego do środka. Zupełnie jakby uczestniczyło się w namalowanej scenie.

Rysunek nr 2 - Realia średniowiecza - rysowanie flamastrami

Przed Tobą wspaniały rysunek flamastrami, który łączy umiejętność rysowania architektury i sceny rodzajowej. W tej technice nie możesz pozwolić sobie tak często na błędy, jak wykonując rysunek ołówkiem, ponieważ każda kreska jest niezmazywalna.

Flamaster to też bardzo wdzięczna technika. Rysunek nią prowadzony jest czysty i lekki, bardzo szybko możesz uzyskać zadowalający efekt. Dlatego flamastrów używa się przy projektowaniu do szkiców pomysłów, w concept arcie.

Kurs rysunku CONCEPT ART

Interesuje Cię projektowanie gier, filmów i grafika komputerowa?
To kurs dla hobbystów i osób, które chcę profesjonalnie pracować w branży projektowej.

Zarabiaj na pasji!

Na kursie nauczysz się przelewać swoje pomysły na papier, poznasz przydatne zagadnienia rysunkowe i metody na pobudzenie kreatywności, opanujesz etapy procesu projektowania.
Zacznij lekcje rysunku już dziś

Dlaczego masywna świątynia w tle nie przytłacza?

Przyjrzyj się rysunkowi uważnie (jeśli klikniesz w zdjęcie, to się powiększy). Jest podzielony na dwa kolory: czarny i szary.

To, co znajduje się w tle narysowano jaśniejszą barwą. Podobnie jak w perspektywie powietrznej.

Nauka rysunku to także teoria, która pomoże Ci świadomie korzystać z narzędzi malarskich. Pierwszy plan rysunku wychodzi do przodu, ponieważ jest mocniejszy. Wyobraź sobie, że wszystko zostało narysowane jednym odcieniem. W przypadku flamastrów, których intensywność zwiększysz jedynie przez nakładanie kolejnych warstw, cały obraz zacznie się zlewać.

Możesz przekonać się o tym, robiąc eksperyment, który będzie wspaniałą lekcją rysunku. Narysuj kilkuplanowy obrazek (ten lub dowolny):

  1. Rozróżniając plany intensywnością koloru.
  2. Traktując wszystkie jednakowo.

Rysunek nr 3 - Budowa makiety - zabawa skalą

Na poprzednim rysunku mogłeś zobaczyć tę samą budowlę – Kolegiatę w Tumie pod Łęczycą. Wtedy była ona jedynie tłem dla pierwszoplanowej sceny rodzajowej. Tutaj widzimy ją w centrum od innej strony. Została też częściowo zmieniona skala obiektu. Rysownik wykorzystał ją, aby z przytłaczającej turystę romańskiej bazyliki zrobić dzieło ludzkiej ręki. Praca niczym z kursu na ASP budzi śmiech, a z drugiej strony głębsze refleksje. Wygląda tak, jakby człowiek chciał podkreślić swoje panowanie nad kościołem, który sam zbudował.

Makiety wielkich architektów

Taką konwencję wykorzystują niektórzy architekci do prezentacji swoich projektów. Znasz pewnie wielkich twórców takich jak:

  • Le Corbusier
  • Frank Lloyd Wright
  • Frank Ghery

W internecie możesz zobaczyć ich zdjęcia z makietami. Słynne jest ujęcie, na którym architekt trzyma dłoń nad własnym dziełem, nie mogąc go – paradoksalnie – objąć w rzeczywistości. Wychodzi na to, że stworzenie przerasta twórcę.

Rysunek nr 4 - Szklany Londyn - jak metropolia stała się przytulna?

Popatrz tylko! Czy Londyn nie kojarzy Ci się z zimnymi, szklanymi wieżowcami dominującymi nad otoczeniem? Ich chłodna barwa, wzajemne odbicia i przytłaczająca bryła budzi nieprzyjemne odczucia. Na rysunku można tego uniknąć, przedstawiając miasto w zupełnie innym świetle.

Taki efekt uzyskasz akwarelą. Na kursie malarstwa uczymy, jak dobierać  i odpowiednio nakładać farby, żeby rysunek był spójny kolorystycznie. Raczej nie używa się wszystkich barw z palety jednocześnie.

Jakich kolorów używać w malarstwie?

Tutaj artysta połączył fiolet z żółtym, co dało wrażenie spokojnego, letniego zmierzchu. Cudownie przedstawił efemeryczne szkło. Przez wielkie szyby możemy dostrzec zarys wnętrza wieżowców. W tej samej tonacji barwnej pozostaje pierwszoplanowe drzewo dopełniające kompozycję.

Rysunek nr 5 - Surrealistyczne wieżowce - nietypowe użycie ołówka

Możliwe, że myślałeś o rysunku ołówkiem, jako czymś oczywistym. O konstruowaniu brył na kursie na architekturę, rysowaniu budynków z dodaniem szrafu, szkicowaniu postaci podczas kursu na ASP. Rysunek, który widzisz to świetny przykład pobudzający wyobraźnię. Czy wpadłbyś na to, że ołówkiem można stworzyć tak mroczny klimat?

Opuszczone miasto wyłaniające się z dymu i oparów, budynki powleczone pajęczyną oraz nietypową substancją…

Czym jest rozcieruch?

To szybka i efektowna technika rysowania ołówkiem, zbliżona do malarstwa. Polega na rozcieraniu chusteczką pyłu lub opiłków grafitu i wydobywaniu światła gumką. Przypomina to malowanie, bo działasz plamami, a szczegóły i szraf ołówkiem dodajesz na końcu.

Jak wykonać rozcierucha? Etapy pracy.

  1. Podrys – mniej szczegółowy niż w tradycyjnym rysunku ołówkiem. Najważniejsze jest rozmieszczenie elementów i ich ogólna bryła. Zrób go mocniej, twardszym ołówkiem (2-3B) żeby nie rozmazał się podczas nakładania warstw grafitu.
  2. Pierwsza warstwa grafitu – zaszarzamy całą kartkę, chyba że chcesz celowo pozostawić jakąś część białą. Tak jest w Surrealistycznym mieście, w którym niebo podkreśla sylwetę wieżowców i symbolizuje pustkę otaczającą miasto-widmo.
  3. Stopniowe dokładanie grafitu – dodajesz i wcierasz tam, gdzie jest ciemniej, aż uzyskasz pożądane nasycenie.
  4. Wydobywanie światła gumką chlebową – naprzemiennie z punktem 3. rozjaśniasz świecące miejsca. Na końcu było by to niemożliwe przy grubej warstwie grafitu, wtopionej w kartkę.
  5. Dodawanie szczegółów i cieni ołówkiem – wszystkiego nie jesteś w stanie ukształtować samą chusteczką, dlatego, podobnie jak w zwykłym rysunku, wykorzystujemy ołówek. Na kursie artystycznym dowiedziałam się, że dzięki temu praca wygląda bardziej realistycznie.
  6.  Użycie gumki w ołówku – daje ona możliwość zaznaczenia ostrego i precyzyjnego światła, blików i drobnych mignięć. Ten punkt analogicznie do 4., powtarzaj na przemian z 5.

Rysunek nr 6 - Metro warszawskie - szybkie wykańczanie prac

Metro narysowała absolwentka naszej Szkoły Rysunku, Joanna Pętkowska, która studiowała architekturę na WAPW. Dziś sama uczy studentów rysować i jest cenioną teoretyczką w dziedzinie rysunku. Jak widać zapał wzbudzony w pracowni jej nie opuszcza.

Na przykładzie tego rysunku świetnie widać jak, bez cieniowania całej pracy, można uzyskać wrażenie skończonego obrazu. Przez wycieniowanie tylko najważniejszego fragmentu, wzrok i uwaga widza skierowane są właśnie na wybraną część. Taki zabieg uczytelnia intencje rysownika. Każdy rysunek architektoniczny jest oparty o to, co chcesz przekazać odbiorcy.

Rysunek nr 7 - Toksyczna panorama - zamierzony klimat akwarelą

W mojej interpretacji ten rysunek mógłby być manifestem problemu zanieczyszczeń generowanych przez duże miasta. Także świetlnych. Użyte odcienie zieleni przypominają świecące neony, które w połączeniu z kłębem na niebie przywodzą na myśl toksyczne opary. Bynajmniej nie jest to przyjemnie zazielenione miasto ze świeżym powietrzem. 

Kadr rodem z apokaliptycznych filmów scifi. Mimo że to nocne ujęcie, nie widać gwiazd. Niebo przysłonięte obłokiem zanieczyszczeń prześwietlają intensywne lampy przemysłowe. Z drugiej strony mogłoby to być zobrazowanie imprezowego życia miasta nocą, w szybkim tempie, z głośną muzyką, pełnymi chodnikami. Myślę, że ile ludzi, tyle różnych interpretacji, nie wykluczając podobnych. 

Świetlistość - cecha malarstwa akwarelą

Pracę wykonano akwarelą. W tej technice możesz uzyskać niepowtarzane efekty świetlistości i lekkości. Dlatego z założenia przytłaczający obraz, tutaj nabiera filmowego, surrealistycznego nastroju. Farba akwarelowa nie jest kryjąca jak akryl czy olej. Malując, musimy stopniowo przyciemniać pracę, ponieważ zbyt intensywną barwę bardzo trudno ujarzmić. 

Darmowy kurs malarstwa akwarelowego

Kurs artystyczny bez wychodzenia z domu. Wystarczy, że klikniesz i możesz cieszyć się z darmowej, profesjonalnej lekcji rysunku.

Rysunek nr 8

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

???

Rysunek nr 9

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

???

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *